Unė e shoh tė arsyeshme kėtė nėse ndodh nė njė vit pėr shkak tė ndonjė shoku apo pėr shkak tė vitit zgjedhor, dhe vjen njė qeveri tjetėr me njė program tė ri qeverisės, dhe bėn rishikimin e buxhetit, mirėpo shndėrrimi i kėsaj nė njė proces tė vazhdueshėm e humb kuptimin e vitit fiskal. Pėr mė shumė, konsumon shumė punė nė ato ndryshime dhe heq pėrqėndrimin nga planifikimi i viteve tė ardhshme.
Para njė kohe, pata rastin nė njė trajnim ta marrė si shembull draftin e buxhetit pėr vitin 2015, i cili tashmė ėshtė miratuar, ku shihet qartė se pėr njė "projekt" kapital (qė nė tė vėrtetė nuk ėshtė kapital) viti i parė ėshtė buxhetuar 50% mė pak se totali i vitit tė 2-tė dhe tė 3-tė. Eshte e qartė qė buxheti i tillė nuk mbulon koston reale tė "projektit", duke pasur parasysh qė produktet e tilla janė ofruar edhe nė vitet e kaluara, atėherė si trajner pata vėshtirėsi ta shpjegoj njė fenomen tė tillė. Prapė, iu pėrmbajta parimit, dhe shpjegimi ishte:
Ekzsitojnė dy mundėsi tė njė rasti tė tillė:
1. Do tė ketė rritje tė ēmimeve pėr produktin nė fjalė duke filluar nga viti i ardhshėm, ose
2. Do tė ketė dyfishim tė pėrfituesve nga ky "projekt",
Sidoqoftė, sa mė pak ndryshime tė buxhetit gjatė vitit, do tė thotė planifikim mė i mirė i buxhetit, rrjedhimisht zbatim mė tė mirė tė prioriteteve tė qeverisė tė deklaruara para publikut, dhe ofrim tė shėrbimeve mė tė mira nė kuadėr tė resurseve qė janė nė dispozicion.